yoerivandenoort.reismee.nl

Eerste 2 dagen

nou daar gaan we dan vanaf een crappy PC met een 56K modem...

Na een vlucht van bijna 12 uur waren we dan ... (6,5 uur vliegen 2 uur in de rij voor paspoort controle en toen nog eens 3 uur in auto om bij het hotel komen...) eindelijk in nigeria aan gekomen. Het was wel even wennen want het is totaal anders dan in nederland... logisch... maar ook totaal anders dan dat je je kan voor stellen.

Aan gezien we beide bijna niks op hadden in het vliegtuig bestelde onze grote vriend de chaufeur wat te eten voor ons in het hotel, en geloof me dat die spagetti met kip echt lekker was als je net van een vlucht van 12 uur komt. Enige nadeel was dat we ongeveer 1,5 uur moesten wachten op ons eten en we ondertussen de meeste slechte afrikaanse film ooit aan het kijken waren. Maar toen het er eenmaal stond was het goed te eten.

Ik zal nu een impressie proberen te geven van onze kamers... het is vergelijkbaar met een 1 sterren hotel in nederland min 1 ster, wat we niet wisten was dat dit nog tamelijk luxe was... hier later meer over... Lars sliep aan de andere kant van de hal en een redelijk rustige nacht.. ik daarin tegen sliep vlak bij de generator en aangezien ik mijn oordopjes was vergeten werd slapen een lastige opgave, tot de generator het rond een uur of 2 begaf en ik eindelijk in slaap kon vallen.

Na een zeer korte nacht besloot ik te gaan douchen en daarna te gaan ontbijten, de gebroeder kak, ker en lak zaten me optewachten in de douch dus ik besloot me snel even te gaan wassen en dan te gaan ontbijten.

Na het ontbijt zouden we naar Ibadan gaan rijden om daar kennis te maken met mevrouw dube en onze introductie week te gaan starten. Nu heb ik veel verschillende soorten verkeer mee gemaakt maar Nigeria staat met stip op nummer 1 als zijnde rampzalig... man man wat hebben wij gelachen in de auto om de dingen die we zagen, we hebben onze ogen uit staan kijken wat voor dingen mensen wel mee zeulen en wat voor auto's ze in rijden.

Eenmaal aangekomen in Ibadan hebben we mevrouw Dube ontmoet en dus onze eerste stappen in nigeria gezet...we werden van te vooren al gewaarschuwd dat er naar ons gewezen zou worden en dat mensen ons 'white' zouden noemen maar dat dit niet rasistisch zou zijn maar om ons te indentificeren. Onze eerste missie was om wat te eten te scoren en vervolgens een sim kaart... We gingen naar iets wat ze Cocohouse noemen, dit is een groot gebouw met daaromheen een prive school en wat luxere gebouwen. De rede dat dit een cocohouse heet is omdat het volledig betaald is met het geld wat ze ophalen met die coucau industie.

Na een bord falafel werd er voor ons een sim kaart gehaald. Deze moest alleen nog geactiveerd worden... Dat konden wij wel... wij werkte immers in een telefoonwinkel. Nou mooi niet we moesten dus naar de hoek van een straat en daar werd dan je simkaart geactiveerd en zou je kunnen bellen binnen 1,5 uur (Simkaart werkt overgens nog steeds niet). Terwijl onze 'gids' de kaarten aan het registeren was stonden wij een beetje om ons heen te kijken. Aan de overkant van de straat liep een man een rolstoel vooruit te duwen met een andere man erin, denk dat het ongeveer 150 meter van ons vandaan was misschien meer, blijkbaar keek lars hem aan ofzo maar hij zette het op een lopen (lees: sprint) en stond binnen een paar tellen voor ons om te bedelen. Het zag er niet uit moet ik zeggen en lig er nog steeds dubbel van... the life of a star? :P

Na een korte nacht en een lange dag werd het dan tijd om naar ons hostel te gaan, het is ongeveer een half uur rijden vanaf het jongere centrum waar miss Dube zit en vanaf de buiten kant ziet het er geweldig uit. Binnen echter... er staan 2 bedden en een ven, en we hebben stroom vanaf 19:00 tot 00:00 en de douch zijn we nog niet helemaal achter van hoelaat tot hoelaat die werkt dus het is gewoon gokken.

We zitten hier tot zaterdag dan zitten we bij ons gast gezin en dan vanaf maandag gaan we werken op ons project. Zie dat ik nog maar 2 mins heb op de teller en moet dit ook nog verzenden dus hoop dat ik het haal...

tot over een paar dagen weer...

Reacties

Reacties

Linquenda

Hahahahahah, prachtig hoe jij je verhalen schrijft!
Ik kijk uit naar de volgende.
Veel plezier!

Lars Janssen

Leuk verhaal man :) wou dat ik erbij kon zijn..

Roland Mulder

Goed om te horen dat vlucht en reis tot aan bestemming goed is verlopen.
En een beeld te krijgen van het leven daar, moest erg lachen om de sprint van de rolstoelbrigade, natuurlijk zien ze jullie "white guy's" als rijke lui.
Kijk uit naar je volgende verhaal, keep in touch!

Cis

Mooi geschreven, white boy, moest erg lachen! Heel veel plezier, geniet ervan!

Bob

Klinkt als een luxe reis dude :P
Wie weet is je gastgezin wel de chief van het dorp en hebben ze gouden baden en hemelbedden :)
Tot over een paar dagen gast! mooi dat je veilig aangekomen bent en ze je niet op het eerste vliegtuig terug gezet hebben

Els

Haha, klinkt redelijk primitief daar, wordt afkicken van alle gadgets :P Maar wel een heel avontuur!
Enjoy! X

Lenneke

Mooi dat jullie veilig zijn aangekomen! Echt leuk geschreven, kijk uit naar je volgende verslag :) Hoop dat de bedden bij je gastgezin iets beter zijn..
Succes met de cultuurshock en straks je eerste werkdag!

MrN

Dude, jij moet boeken schrijven of collums.

1 ster min 1 ster hagahaha hotel ibis style.

Ben benieuwd hoe jullie gasthuis is. grtjs

je muttie

Hoi jongen, wat heb je dat toch leuk geschreven. Zie jullie gewoon voor me staan daar in die straat (white bad boys). Wat heb je thuis dan toch een luxe hè.

Delano

White Boys in Nigeria , ik denk dat ik dit verhaal maar aan RTL verkoop , moet kunnen scoren net als holland in tha hood !!

have fun , ik lees het volgende keer weer

koos

low budget

Lisa

Klinkt als een heel avontuur Yoeri! Fantastisch! Hahaha!
Zal allemaal nog heel erg wennen worden, maar ik ben blij dat het tot nu toe nog allemaal goed verloopt!
Ben benieuwd hoe je gastgezin is enzo! Heel veel succes met je eerste werkdag!

iris

Hoi Yoeri en Lars
fijn dat jullie veilig zijn aan gekomen
je hebt een talent met schrijven we hebben er erg om moeten lachen en veel plezier verder en succes met de kakkerlakken:p
groetjes iris bas anita en glenn

Jane

Whahahahaaa.........en nog meer.......whahahhahaaaa.......heerlijk je verhaal ! Kan me er wel iets bij voorstellen hoe je hebt gekeken toen je je "luxe" verblijf zag......inclusief de huisdieren......lees......douchedieren. Vind het geweldig dat je je hart met deze missie volgt......en jongen......jij wordt zeker gevolgd ! Man, man, wat zal je paps trots naar beneden kijken !
Ik wacht gespannen op je volgende verhaal en de escapades bij je gastgezin, zolang het niet in het genre van The Shining valt......valt het denk ik nog wel mee !
Geniet ervan scheet, met volle teugen.
Liefs,
Jane

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active