yoerivandenoort.reismee.nl

Partyanimals!

nou nadat ik weer helemaal beter ben, zijn we maar meteen begonnen met een feestje. Een begravenis wellis waar. Was van een vrouw die mamma fakande kende, we hadden de dag daarvoor onze native kleding gehaald en hadden dus de kleding aan van de ere gasten daar. De vrouw was 97 geworden en dat is voor nigeriaanse begrippen heel oud, stok oud misschien wel. En als mensen hier boven een bepaalde leefdtijd komen word er niet gerouwd maar word er feest gevierd.

Eerst werd er een plechtigheid gehouden in de kerk, lars en ik probeerde dit te mijden omdat 2 uur lang stil zitten in een kerk niet echt ons ding was besloten we om 12 uur naar de kerk te gaan zodat we gelijk door konden naar het feest. Helaas......... begon de kerk om 11 uur dus zaten we als nog een uur in de kerk. Gelukkig worden we elke ochtend wakker geschreeuwd door de pastoor en kunnen we dus de helft van de text, is toch weer mooi mee genomen.

na een goed uur was het dan eindelijk tijd voor het feest. Dus toen we de kerk uitliepen werden we toch wat raar onthaald. Er stonden een hele groep zwervers voor de kerk te bedelen om geld... dit was echt even een WF momentje, blijkt hier dus heel normaal te zijn. na een kort kwartiertje rijden waren we op de bestemming van het feest. Er stond een grote tent op een gras veld, met plek voor zn 200 man. Allemaal stoeltjes en een bandje. nou na ongeveer een uur kwam de familie van de overleden persoon ook aan op het feest. en dus kon het feest beginnen. Aangezien wij een soort vip gasten waren, kwam heel de familie ook even een praatje met ons maken.

toen eenmaal de muziek starte kwam het 2de wtf momentje. Als je dus begint met dansen en je danst een beetje goed (de standaard is hier vrij laag dus dat doe je al snel) dan gaan ze geld op je plakken en dit geld mag je dan houden. nou... toen wij dus de dansvloer op gingen, gingen 1. 50 andere nigerianen dansen want ze wilde met ons op de foto en 2. de familie oudste kwam en die begon even met flappen te strooien. Denk dat we in nog geen 30 seconden zn 1000 nira hadden met zen 2en. Dit geld hebben we aan een paar kinderen gegeven. Aangezien wij het niet echt nodig hadden.

De volgende dag zouden we eigenlijk vroeg naar de watervallen gaan maar omdat het plan iets anders liep dan gepland besloten we eerst een stukje een berg op te lopen. na ongeveer zn 30 minuten te hebben gelopen waren we op de top. En 15 min later al weer beneden, voor ons was het appeltje eitje omerop te lopen maar het scheint hier nog wel een prestatie te zijn.

toen we terug waren besloten we toch maar naar de waterval te gaan en ongeveer 3 uur later zaten we dan toch echt in de auto ;p na een bijna-dood ervaring van 20 minuten waren we bij de waterval aangekomen en het is te beschrijven in 1 woord; prachtig! Dit is duidelijk 1 van de mooiste stukje afrika die ik tot nu toe heb gezien. en we zijn pas op het 2de niveau geweest van de 7. Dus we gaan binnekort nog een keer en proberen dan wat eerder te vertrekken. Foto's volgen nog!

nu is er 1 persoon wie ik niet heb voorgesteld aan jullie sinds ik hier ben en dat is onze kleine bose. Deze kleine meid van 1,5 woont bij mamma fakande in huis en wacht tot ze geadopteerd word door een nederlands gezin. Dit kan nog ongeveerd half jaartje duren (dus mocht je je geroepen voelen, geef een gil). De rede dat ik nooit eerder wat over dur heb verteld is omdat ze tot op heden nogal bang van me was, effect schein ik vaker te hebben op kinderen.... maar de laatste tijd gaat het heel goed en we worden echte maatjes ;) dus hoop echt dat ze snel naar nederland komt omdat de plek waar ze nu zit niet goed voor haar is. Foto volgt uiteraard.

Verder heb ik niet zo veel, op school gaat alles goed. We hebben pas een typeprogramma voor de kinderen gekocht zodat ze kunnen leren typen. En vrijdag gaan we bij het schoolhoofd eten.

In december zijn we van plan te gaan reizen naar het noorden van nigeria want daar schijnt het helemaal mooi te zijn. Met als hoofddoel het yankari park.

Allemaal weer bedankt voor de reacties en voor het de beterschapswensen. tot snel weer!

Reacties

Reacties

je muttie

Hoi lieve jongen, wat een mooi verhaal. Heb je ook foto's in je native kleding? Wanneer ik mijn ogen dicht doe, ... zie ik jullie gewoon staan dansen met al dat opgeplakte geld :p
groetjes en een knuffel, x x x

Sven en Lenneke

Hey Yoer! Jij en dansen? :P Eerst zien, dan geloven ;) En natuurlijk ook van je nieuwe outfit willen we foto's zien!
Wij zijn onderstussen veilig in Melbourne aangekomen. Alles is goed gegaan, Len heeft last van dr jetlag.
Wij gaan zo ook maar eens de toerist uithangen. Greetz! (En een dikke kus van Len)

Bob

Yoeri!

Een bergje oplopen van een half uur moet voor jou makkelijk zijn na onze grand canyon ervaringen :P

Hier gaat ook alles rustig hoor. T wordt echt herfst dus geniet maar van het warme weer!! :)

Check je later!

Karin

Hey,

Dat jij betaald zou worden om te dansen had ik echt nooit verwacht!! Hihi.
En die kleine Bose stuur die maar naar mij, zou het geweldig vinden.Heel veel plezier nog en doe voorzichtig, dikke kus

Xxx

Riet en Ben

Hoi yoeri
Zo dat is wel genieten ,en ja je moet er wat voor over hebben he om te mogen dansen ,lijkt me wel leuk hoor ben benieuwd naar de foto s kijk er naar uit .Ik zou dat kleintje wel willen hebben hoor maar denk niet dat een goed plan is .Een vraag hoeveel was dat geld omgerekend in euries?
En die bijna dood ervaring was dat omdat het rijden wat hard ging?
Nou we wachten weer op de fotos en het volgende avontuur,Het is heel leuk alles zo te volgen .
Nou de groetjes van ons allemaal .
Ben en Riet

Anne

He Yoeri,
Echt leuk al die verhalen, jij houdt het tenminste ook echt bij haha! Ben benieuwd naar je volgende verhaal :)
Groetjes uit Monaco

Bff

Yo bff....leuk om je verhalen steeds weer te lezen man...volgens mij heb je t goed naar je zin;) ik moet me wel aansluiten bij de rest dat ik ook wel graag die foto's wil zien waar jullie op staan ge dansen in die kleding hihi....
Geniet nog maar lekker en leer de kids veel dingen....
See you soon..
Peace bff

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active