yoerivandenoort.reismee.nl

Jungle fever

Nou mensen ben bij eindelijk weer op krachten om een verhaal te kunnen typen.

Afgelopen week zijn we donderdag naar akin zen werk geweest, best grappig om 25 nigerianen heel de dag niks te zien doen. Maar we konden heel de dag browsen dus heb ik wat foto's online kunnen zetten.

Alleen helaas werd ik de volgende ochtend wat minder fijn wakker. Ik had totaal geen honger en was echt kapot. Ik zweette me een ongeluk en had het super warm. Na het een paar uur te hebben aangekeken heb ik maar een smsje gestuurd of ze me naar het ziekenhuis konden brengen. Het was ook maar goed dat ik geen spoed had... want 3 uur later was ik pas in het ziekenhuis. Dit duurde vervolgens 4 uur voor voordat ik eindelijk wist wat ik had... Malaria. Ik kan jullie vertellen ik ben nog nooit zo ziek geweest. Je kan gewoon niks want alles is gewoon zo vermoeiend en je hebt ontzettend koppijn. En je kan niet even op energie komen want je hebt geen honger. Gelukkig werkt de medicijnen snel en ging de volgende dag al weer een stuk beter. Maar hoe kan je aan Malaria komen yoeri? Je slikt toch pillen?

Dat klopt alleen nu heb ik een paar blog geleden al geschreven dat het eten hier nou niet echt super geweldig is... en om nou te zeggen dat de nachten hier geweldig zijn is te veel gezegd. Ik zal even een nacht proberen te schetsen. Om 10 uur gaan we gemiddeld naar bed. Akin gaat dan naar zijn kamer, maar omdat akin nog niet kan slapen en hij maar 10%kan horen moet het volume van zijn tv naar 60. Dus tot een uur of 1 luisteren wij TV. Dan gaat hij eindelijk slapen en kunnen wij ook onze ogen dicht doen. Echter is nigeria 1 grote kinderboerderij en heeft elke nigeriaan een haan... en er is er 1die op afrikaanse tijd werkt.. dus dat beest heeft pas 22 uur later door dat het licht is. Dus die begint vrolijk te kukkelen en maak de rest wakker, tot er een half uur later 25 hanen staan te loeien. Dit gaat z'n 2 uur door en het is dan 5 uur.... Dan begint er een pastoor (welke weten we niet want hij leefd nog steeds) zijn ronde met gebeden te doen, dit duur ongeveer een uurtje of ander half en dan is onze grote vriend akin wakker. Die dan zijn TV weer aanzet.

Dus.... slecht eten + voetballen met kinderen + 2 uur slaap op een avond = weinig weerstand en daar werken de pillen niet tegen :(

De volgende dag zouden we het huis van akin gaan verven. Maar om dat ik nog steeds niet lekker was ging lars een poging wagen. Nadat hij gruwlijk gefaald had in het mengen van de verf die ook niet helemaal oke was. Kwamen we wat meer te weten over akin zijn familie. Zo heeft Akin een oom van 21 en 1 van 19 terwijl hij zelf 25 is... dit vonden wij nogal raar. Dus we kwamen de achter dat hun vader... de zelfde vader was als akins opa... De vader van akin was namelijk nummer 2 van de 42 en zijn ooms de laatste 2. Akin zijn vader is gestorven op 69 jarige leeftijd... Dus toen hadden we even een WTFmomentje... hoe oud was zijn vader dan wel niet...

De jongeste oom (die van 19) is geboren in 1991 en zijn vader (akins opa) stierf in 1993 op 83 jarige leeftijd... Dus met deze rekensom kan je dus zeggen... Akin zen opa was vrij baas... om een kind te verwekken op 81 jarige leeftijd.

Nou de zondag kwam er een broer van akin op bezoek. Deze man was een pastoor en was overtuigd dat god bestond... alleen ik niet. Dus discussie tijd. De mensen die mij een beetje kennen weten dat ik geen discussie uit de weg ga dus ik ging de discussie vrolijk te gemoed. Nou moet ik zeggen dat het redelijk warm onder deze man zen voeten werd want hij kon toch een hoop vragen niet beantwoorden en ipv van dat hij me aan het overtuigen was dat god bestond deed hij meer het tegendeel. Dus eindstand: Hij kon me niet overtuigen zei hij, dus nu gaat hij samen met akin bidden tot god dat god me komt overtuigen dat hij bestaat. Tot op heden nog niks van deze man vernomen... het zal wel een afrikaan zijn? die zijn immers niet zo goed met tijd... maar we wachten vol spanning af op deze man.

Nou dit was het wel weer, hebben niet zo veel gedaan deze week. Ik weet wel dat de tijd op deze PC net zo snel gaat als het internet :D dus heb nog ff. Vond de reacties weer leuk om te lezen so keep em comin.

Tot snel allemaal...

ps: Lars zen internet hier doet het niet... dus die heeft misschien geen verhaal...

Reacties

Reacties

Eli

Hahah, fntje, geweldig verhaal over de Afrikaanse god xD wel jammer van de malaria.... ben je nu weer beter? :)

Lenneke

Hoi Yoeri!

Goed om te horen dat je weer beter bent :)
Super tof om je verhalen te lezen! Een priester stil krijgen is best lastig ;)
Wij zijn nu ook aan het aftellen.. Nog 6 daagjes en dan gaan we vliegen!

Kus!

bas anita iris en glenn

hai yoeri
jeetje malaria dat is geen pretje en gaat het nu weer wat beter beterschap. wat een verhaal over akin maar ja in dat soort landen komt dat meer voor. dus slapen doen jullie niet veel
veel plezier nog
PS: zie die discussie al voor mij

Sven

Gozah! Misschien moet je toch ergens oordoppen scoren dan :P Of gewoon de Nigeriaanse werkhouding overnemen, kost minder energie ;) Beterschap nog verder en succes met verven als jullie dat nog gaan doen.

Greetz!

margreth v.d.noort

hoi yoeri...jeetje malaria...fijn dat je weer opgeknapt bent zeg...ik en saridjah lezen altijd jou verhalen...moest wel erg lachen dat je in discussie ging met de pastoor....ik wist wel dat je het zou winnen van hem..haaa haa...nou verder succes jullie alle twee...

Lisa

Jeetje! Malaria?! Fijn om te horen dat het nu wel beter gaat dan! Spannend om je verhalen te lezen! En ja, het is inderdaad toch wel een beetje stuiterbal op vakantie hier (om even op jou te reageren :p)
Ben benieuwd naar je nieuwe avonturen :)
Xxx

Els

Oei dat was wel even schrikken dan, dat je malaria had! Gelukkig dat het nu weer beter gaat :)
Mann wat een verhaal van Akin z'n opa :-/ Snap 't WTF-momentje heel goed (niet alleen de leeftijd overigens, 42 kinderen jeeesus).
Hoop dat je snel een oplossing vind voor het slaapgebrek, succes met alles!! X

je muttie

fijn om even gekletst te hebben, daarna heb ik meteen je verhaal gelezen.
Gelukkig is die opa nooit naar ons land gekomen en nooit kinderbijslag aangevraagd, anders was hij een rijk man geweest.
Snel aansterken. x x x

Ans Ligtvoet

He Yoeri,

Fijn om te horen dat het weer beter met je gaat! Haha yoeri en een discussie uit de weg gaan haha dat is not done!!
Leuk om je verhalen te lezen hebben we hier ook een beetje een idee van hoe het daar is! Op naar je volgende verhaal!
X Ans

femke

Hey youri,

Ik geniet elke keer weer van de verhalen die je schrijft, wat een geweldige ervaringen , indrukken en belevenissen maak jij mee!
De volgende reis je oordoppen niet vergeten mee te nemen.
Geniet ervan en zorg goed voor jullie zelf.

Liefs en een dikke x

Wouter, Nicole & Aïsha

Goh, die malaria is vervelend zeg maar gelukkig gaat het weer beter met je. Nogal een verhaal zeg over die Akin en zijn familie dus ... maar geen nichie van hem meenemen naar huis (hahaha).
Beterschap en tot horens!
xxx

Cis

Hey Yoer! Fijn dat het weer beter gaat! Die pastoor komt nog wel een keer terug hoor, Afrikaan of niet, die geven niet zo snel op, haha. Take care!

Kevin

Hi Yoeri,

Fijn dat je inmiddels weer wat beter in je vel zit. Malaria krijg je helaas soms ook met tabletten... Vreemd maar waar.

Ben heel benieuwd hoe het project jullie bevalt. Zal niet altijd makkelijk zijn lijkt me.

Discussieren over geloof raad ik in Afrika af maar dat is nu te laat begrijp ik uit je verhaal :)
Ben benieuwd of de priester of misschien god zelf binnenkort bij je langs komt ;)

Groeten van het Travel Active team!

Kevin

cock en jaap

Hi Yoeri,

Net je junglefever verhaal gelezen. Tjonge jonge jij maakt nogal wat mee daar zeg. Ik geloof dat ik het daar niet echt lang zou uithouden. Maar dat komt waarschijnlijk door het leeftijdsverschil den ik zo. De indruk die ik krijg vanuit dat land is eigenlijk niet echt heel verschillend dan het idee dat ik had. Het cultuurverschil is ongelooflijk groot en dat zal altijd wel zo blijven denk ik. Maar prachtig om te lezen hoor! We hebben gisteravond, donderdagavond dus, gebowld en nog even over jou gesproken. We speelden tegen je oude team de baanvegers, noe die hebben ons dus ook van de baan geveegd. 21 ptn voor jullier en 9 voor ons. Maar ja je weet toch wel dat DE MEIDEN hoogtevrees hebben, vandaar dat we het liefst maar onderaan staan. Ik hoop dat de malaria je met rust laat, koop een paar oordoppen of geef me je adres, ik heb er wel een paar voor je, dan krijgt je body in ieder geval rust. Groetjes cock en jaap

ben en riet

Ha die yoery
Zo ik hoop dat alles weer een beetje rustig is en dat die koppijn weg is .
Nou dat is wel een actieve fam wat kinderen krijgen aangaat zeg ,je vind het toch niet erg dat ik er geen snars meer van begrijp.
Nou ik hoor wel weer of je alweer aan het lesgeven bent ,maar als die tv zo hard aan blijf staan kan ik me begrijpen dat je daar wel horendol van word ,kan je trouwens nog wat tv kijken wat je leuk vind of alleen vandaar .
Maar je zal ook wel via internet op de hoogte blijven van het wel wee hier en oh ja je moet van henny ook de groetjes hebben die zit dus nooit op de pc vandaar dat ze het aan mij heeft gevraagd
nou de klok is weer terug gegaan konden dus weer een uur langer slapen .
He de groeten aan Lars en tot horens Ben en Riet
.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active